Inte riktigt som i Afrika, men tanken är god!

Inte riktigt som i Afrika, men tanken ?r god!


Jag har ju gått en
kurs för att lära mig bära min dotter i scal, och så här ser vi alltså ut. Min lillasyster tyckte jag såg ut som en tjock gubbe i min beiga kappa redan när jag var gravid! Då skulle hon se mig nu!

Min dotter har dessutom en mössa som hon har fått av någon på sig. På den är det kaninöron (en vädurskanin, tror jag, för öronen hänger ned) och framtill står det "mon petit lapin". Trots det får det stackars barnet ha på sig sagda mössa - det är den enda vi har som inte åker ned framför ögonen på henne, och vi vill inte att hon ska förfrysa öronen.

Kommentarer
Postat av: Åka

Råkade surfa förbi på en slump, och såg den här bilden. Grattis, och lycka till! Jag gick ingen kurs, jag lärde mig själv att bära (och gjorde första sjalen av ett lakan), men oj vad jag trivdes med det. Väldigt praktiskt inte minst när dottern blev stor nog att jag vågade bära på ryggen. En lång period var sjalen enda sättet att lugna eller söva, särskilt om hon blev överstimulerad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback