Kampanjt-shirt

Kampanjt-shirt


Jag hade på mig min orange kampanjt-shirt igår på körövningen. Eftersom mitt jobb är så internationellt hade jag insett att det är i kören jag träffar flest schweizare med rösträtt. Och t-shirten väckte uppmärksamhet. Min ryska kompis (som inte har rösträtt) ville köpa en likadan, och min soprangranne - som kommer från Zürich - sa att hon minsann redan hade röstat nej. "Man vill ju inte behöva skämmas för att man är schweiziska", sa hon. Tyvärr räknas hennes röst i Neuchâtel och inte i Zürich, men jag hoppas att det äldre paret som röstar i Bern och dirigenten som röstar i Fribourg fattade vinken.

Bilden av t-shirten kommer från Amnesty Schweiz' butikssida. Ni kan ju tänka er hur väl den passar ihop med min hudfärg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback