En republikansk kvinna?

Tänk vad bra det vore för McCain om han kunde hitta en kvinna att lansera som sin vice-presidentkandidat! Jag är säker på att många besvikna Clintonsupportrar då skulle byta sida och stödja honom. Jag har hört så många sådana hota med att stöjda McCain i vilket fall.

Men det är många faktorer som måste vägas in i hans val. Han måste ha en hyfsat ung vice-president, en som inte ser ut att kunna få en hjärtattack vilken dag som helst, utan som ser frisk och robust ut och kan anförtros alla tömmar ifall McCain själv skulle kajka ihop. Vidare befinner sig McCain själv i den liberala mittfåran, så han behöver antagligen en rätt så konservativ vice-president. Och de väljare som skulle uppskatta en riktigt konservativ vice-president skulle möjligen motsätta sig en kvinnlig kandidat. Och dessutom   är frågan om Clinton supportrar skulle rösta på en riktigt konservativ kandidat, bara för att denna kandidat var en kvinna.

Nej, jag tror att McCains optimala vice-presidentkandidat skulle kunna vara en ganska liberal kvinna, snäppet till höger om McCain och mellan 50 och 60 år gammal. Samt gärna från östkusten eftersom McCain själv kommer från sydväst. Jag undrar om det finns nån sån kandidat.

Läs även andra bloggares åsikter om
,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback