Nutidsorientering

Enligt DN:s webbkoll tror 77% av de svarande (däribland jag) att de är mer allmänbildade än genomsnittet. Detta är lite lustigt, även om det förstås kan vara så att de som läser DN och väljer att svara på webb-enkäten faktiskt är mer allmänbildade än genomsnittet. Jag vill bara meddela att jag hade 34 rätt av 35 möjliga på Nutidsorienteringen, och därmed var bättre än 86% av de andra som hade hunnit göra det. Kan jag få fortsätta påstå att jag är mer allmänbildad än genomsnittet, i alla fall ett tag till?

 


Det skulle kännas så bra att få göra det! (Gör DN:s test
här.)

Förövrigt har jag ju redan påstått det, i DN:s webbkoll. Så vi kan säga så här: jag står för att jag tror att jag är mer allmänbildad än genomsnittet, i alla fall precis just nu. Kanske kan jag fortfarande stå för det imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback