Hurra!

DN-debatt idag skriver miljöministern och EU-ministern om allt bra de vill göra för Östersjön och Västerhavet. Vad glad jag blir att den frågan äntligen prioriteras! Förutom de rena miljöargumenten, så som vattenkvalitet, utfiskning etc blir jag lycklig eftersom Östersjön ligger mig nära om hjärtat. Jag tillbringade alla min barndoms somrar på en ö utanför Karlskrona i Blekinge, och lärde mig simma i en svinkall Östersjö. Men nu måste man försöka tima sin semester där till sista veckan i juli eller första veckan i augusti - för då har det hunnit bli tillräckligt varmt i vattnet för att det ska vara juste att bada, men inte tillräckligt varmt för att algblomningen ska ha kommit igång. Och om jag tycker det är jobbigt, hur jobbigt är det inte då för de stackars torskarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback