Nedrustning?

Som vanlig följer jag med stort intresse B:s äventyr i FN. Den här gången är hon i Wien och får inte ens diskutera nedrustning eftersom Iran vägrar godkänna dagordningen. Men som vanligt är det skoj att få veta vad som rör sig bakom konferensens fina hemsida. Problemet för mig är dock att det verkar vara nåt fel med B:s blogg - man kan inte lämna kommentarer (något jag ofta känner för att göra!) och ibland blir inläggen avhuggna så att man inte kan läsa hela. Suck.

 

Samtidigt minns jag att B skrev om klusterbomber en gång, och var förbittrad på Sverige som inte ville förbjuda bomberna egentligen, utan bara införa nyare, "säkrare" (sic!), bomber. Idag och igår på DN:s hemsida verkar det som att riksdagen - fast inte försvarsministern - har ändrat åsikt om detta. Jag hoppas han ger sig. I förra veckans Fokus beskrivs Jas-projektet, och med den artikeln nyläst känner jag att gynnandet av svensk vapenindustri borde upphöra snarast. Det finns väl andra områden där svenska ingenjörer kan utveckla nya idéer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback