Chokladfighten är avblåst

Chokladjätten Caillers (som jag skrev om här) sålde 31% mindre under julen än vad den vanligtvis gör under jularna, och har därför beslutat att lägga ned de nya, omiljövänliga, förpackningarna och gå tillbaka till den vanliga stilen lagom till påsk, läste jag idag.


 ”Bra”, säger min man. ”Då ska jag börja köpa deras choklad igen för att visa mitt stöd.” Och jag trodde ju inte att de schweiziska konsumenterna var så medvetna, men kanske är de det i alla fall? Vi fick en ask Caillerspraliner av någon för ett par veckor sedan, och det är i alla fall sant att det var ett stort antal plastlager att ta sig igenom innan man kom ned till pralinerna (som ändå var klädda i varsitt papper en och en). Vilket patetiskt slöseri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback