Senatorn från Arizona

Jag känner mig lite dum som inte hade koll på det, men faktum är att John McCain, den ledande republikanske presidentkandidaten, representerar Arizona i senaten och bor i Phoenix... och han vann 48% (mot Mitt Romneys 32% och Mike Huckabees 9%) i Arizona. Ron Paul, som verkade ha så aktiva supportrar här, gick det nog inte så bra för, för jag har inte ens sett några siffror för hur det gick för honom. Nu när Romney har hoppat av verkar ju fältet öppet för McCain på den republikanska sidan ? var folk så säkra på att han skulle vinna primärvalet här att ingen brydde sig om att visa sitt stöd?


På demokratsidan vann Clinton Arizona, med 50% mot Obamas 40. Men så ungefär har det ju sett ut i alla supertisdagsstater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback