Trött på CNN

Jag har tillbringat mycket tid de senaste dagarna med att titta på CNN. Och visst, de är jättebra på att rapportera saker och ting medan de händer, men deras analyser är sorgligt ofullständiga. Och det är synd, för vart vänder sig den omvärldsintresserade amerikanen om inte till CNN? Deras hysteriska real time-rapporterande leder dessutom till att varenda liten fras som en presidentkandidat eller annan aktuell person häver ur sig blåses upp till en enorm nyhet. Blä.

Just nu pratar de om tänkbara vice-presidentkandidater i McCainlägret. Det förekommer inga spekulationer om kvinnliga kandidater. Förstås. Seriöst, finns det inga kompetenta republikanska kvinnor att diskutera, eller är både McCains rådgivare och CNN:s kommentatorer dummare och mindre taktiska än jag?

Jag saknar BBC World, som vi hade i Schweiz! Men åtminstone samarbetar radion NPR här med BBC World så en analyserande nyhetskälla finns det åtmistone. Synd att "video killd the radio star" är så sant här i Amerika.

Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

Kommentarer
Postat av: Malin Byman

Hejsan!! hittade din blogg av en slump när jag letade efter information om Schweiz välfärdssystem. Går socionomprogrammet i Jönköping och ska jämför Sveriges välfärd med ett annat land. Jag får jättebra information när jag läser din blogg när du bor i Schweiz, men tyvärr inget jag kan använda i mitt paper. Vet du någon sida eller litteratur där man kan finna information om Schweiz socialpolitik. Du verkar ju vara insatt i frågorna!! Kan ingen tyska eller franska dock. Vore snällt om du hörde av dig isåfall! MVH Malin.

2008-05-28 @ 14:07:08
Postat av: Lotta

Hej Malin,
jag är ju inte socionom och vet inte så mycket om Schweiz välfärdssystem utom just de delarna jag själv har snubblat omkring i. Men statsvetare gillar boken Three worlds of welfare capitalism av Gösta Esping-Andersen; jag har ofta hänvisat till honom i bloggen (han har t o m en egen rubrik i marginalen till höger!). Boken är tyvärr från 70-talet men i mångt och mycket fortfarande aktuell.
Lycka till!

2008-05-28 @ 18:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback